Juridisk rådgiver søges til Børn og Ungeenheden

Profilbillede
dato

Børn og ungeenheden søger en juridiske stærk medarbejder, med særlig indsigt i arbejdet med udsatte børn og unge med behov for særlig støtte.

Juridiske team består af to medarbejdere. Teamet danner makkerskab med de socialrådgivere der har sager, der skal behandles i ungdomskriminalitetsnævnet og Børn og Ungeudvalget samt i særlig komplekse sager. 

Arbejdssted: Brørup Områdekontor, Stadionvej 15, 6650 Brørup, fast stilling på 37 t/ugl.

Vi er i gang med en omorganisering med henblik på at leve op til intentionerne med Barnets lov, vi kigger derfor ind i at etablere et anbringelsesteam pr. 1.1.2025. Juridisk team vil være medansvarlig med faglig leder for kortlægningen af hvordan et anbringelsesteam skal se ud i Vejen Kommune. Stillingen som juridisk rådgiver kan derfor se anderledes ud ved årsskiftet, dette afhængigt af din uddannelsesmæssige baggrund og kompetencer. 

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være: 
  • daglig sagssparring med socialrådgiverne – inkl. understøttelse og kontrol af, at sagerne følger gældende lovgivning og enhedens interne standarder
  • deltage i interne møder med henblik på sagssparring (ICS-metoden)
  • være ”2’er” på enkelte sager i særlige situationer
  • ”gå-med-funktion” ved vanskelige sager/møder/samtaler/forhandlinger
  • tovholder på alle tvangssagerne (herunder skriveproces, overholde deadlines, partshøring, deltage i børn og ungeudvalgsmøder m.v.)
  • tovholder på henvendelser/undersøgelser og lignende fra Ankestyrelsen og andre offentlige instanser
  • tovholder på klagesager og frister – herunder støtte socialrådgiveren i at udarbejde svarudkast for ledelsen
  • tovholder på sager, hvor der skal anmodes om refusion fra andre kommuner, herunder støtte socialrådgiver i at "køre" refusionssagen
  • hjælp til implementeringsopgaver af metoder, sagsgange, lovgivning, mv.
  • superbrugerfunktion i fagsystemer, primært DUBU
  • ad hoc opgaver for ledelsen.
  • være med til at oprette kommende anbringelsesteam
  • afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund, kan du også være sagsansvarlig for ca. 10 børn
Vi søger en dygtig og engageret kollega der: 
  • er uddannet socialrådgiver eller jurist
  • det vægtes at du har gode kompetencer inden for det juridiske og evt. juridisk overbygning  
  • har blik for helhedsorienteret sagsbehandling, er fagligt kreativ og kan tænke i alternative muligheder
  • har gode samarbejdsevner og besidder naturlig gennemslagskraft
  • kan arbejde struktureret, systematisk og selvstændigt i en travl hverdag
  • har kørekort til bil.
  • har erfaring indenfor myndighedsarbejde med børn og familier, samt kendskab til ICS og DUBU
  • evner at varetage myndighedsopgaven med fokus på en inddragende proces i forhold til familien, netværket og samarbejdspartnere, og tør afprøve nye veje
  • har en ressourceorienteret og anerkendende tilgang til børn og familier med svære sociale problemstillinger
  • har gode mundtlige og skriftlige kommunikationsevner 
  • ønsker at bidrage til et godt arbejdsmiljø i afdelingen
Vi tilbyder dig: 
  • Dygtige og engagerede kollegaer og en arbejdsplads i faglig udvikling
  • Et meningsfyldt og afvekslende arbejdsliv, hvor din indsats har stor betydning
  • Et spændende og udfordrende arbejde med stor frihed under ansvar
  • Mulighed for løbende at bidrage til udvikling og fornyelse af den faglige indsats
  • Regelmæssig supervision og faglig sparring
  • En arbejdsplads med et helhedsorienteret blik, som vægter borgerinddragelse og tværprofessionelt samarbejde højt
  • En arbejdsplads som er i udvikling og indgår i et forløb med den sociale Task Force
  • Et udfordrende og spændende arbejde, hvor samarbejdspartnere bl.a. omfatter skole, dagtilbud, politi, børnehuse mv
Om os:

Børn og ungeenheden er en del af Familie, Handicap og Socialpsykiatri. 

Vores område består af børn og ungekonsulenter, socialrådgivere og familieplejekonsulenter. Vi er en afdeling i udvikling, hvor vores fokus er faglig ledelse tættere på og medarbejdere i trivsel med fokus på kerneopgaven.

Børn og ungeenheden er fysisk placeret på to adresser, Områdekontor Brørup og Ungecenter Basen i Vejen. Vi skal være repræsenteret på begge steder og der er samarbejdsflader på begge matrikler. 

Vi ønsker at møde borgerne med et anerkendende perspektiv og sikre at vores indsats gør en positiv forskel overfor udsatte børn og unge. Vi vil også gerne være kendt, som fagligt dygtige medarbejdere der arbejder til gavn for borgeren og som vægter det fællesfaglige samarbejde. Vi ønsker at vores arbejde udføres med tanker på arbejdsfællesskaber, hvor der er fokus på kerneopgaven.

Introduktion til Familie, Handicap & Socialpsykiatri ved afdelingschef Charline Borgen Amdisen Bossen.

Øvrige video link ved behov

En stilling hos os, betyder også at du abonnerer ind på vores mission, vision, kerneopgaver og strategiske pejlemærker

Vi indhenter referencer og vi opfordrer dig til at indsætte dem i dit CV. Straffeattester/børneattester kan indhentes ved ansættelse efter konkret vurdering.

Har du spørgsmål til stillingen kan du kontakte Faglig leder Kasper Ørum på tlf. 23 48 68 94. 

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist onsdag den 8. maj 2024 kl. 8.00.  Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 13. maj 2024 kl. 11.00 - 15.30. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejen Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Vejen Kommune, Stadionvej 15, 6650 Brørup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6033988

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet