Socialrådgiver søges til et vikariat til dækning af merudgifter efter serviceloven § 100 til voksne

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaring eller kendskab til § 100 merudgifter? Ønsker du et udfordrende job, hvor dine faglige og personlige kompetencer kommer i spil? Ønsker du at indgå i en afdeling hvor personlig og faglig udvikling er nøgleord? Er du en teamplayer som ønsker at bidrage til et godt arbejdsmiljø? Så er du måske lige den kollega vi søger til et 37 timers vikariat, indtil videre til udgangen af 2024. 

Om os                 

Myndighed Handicap og Socialpsykiatri indebærer et børnehandicapteam og et voksenteam som består af 16 socialrådgivere og en kontraktforhandler. Vi har base på Områdekontor Brørup hvor vi deler kontor med familieområdet – Børn, PPU og Sundhedsplejen samt Skoler, kultur og fritid. 

Som sagsbehandler ift. servicelovens §100, vil du blive en del af børnehandicap teamet, som består af 7 socialrådgivere der sagsbehandler ud fra de handicapkompenserende ydelser, både på voksen og børnehandicap området, samt § 97 Ledsagerordningen for både børn og voksne.

Sagsbehandlingen kræver en bred faglig viden indenfor hele det sociale område samt løbende opdatering af praksis på området, der hele tiden er i bevægelse. 
Hos os tilbyder vi faglig oplæring i et team af dygtige kollegaer. Vi lægger meget vægt på faglig sparring undervejs i sagsbehandling, vidensdeling og kollegial støtte. 

Om jobbet

Arbejdsopgaverne består bl.a. af:

  • Råd og vejledning til borgere ift. andre støttemuligheder i den sociale lovgivning
  • Indhentelse af oplysninger til brug for behandling af sager vedr. merudgift
  • Udredninger 
  • Udarbejdelse af begrundet bevillings- eller afslagsskrivelser
  • Lovpligtige opfølgninger
  • Klagebehandling
  • Borgerkontakt
  • At holde sig ajour med aktuel lovgivning og praksis
Om dig

Det er en fordel, at du:

  • Har erfaring med myndighedsopgaver inden for den sociale lovgivning
  • Har erfaring med eller kendskab til servicelovens voksenområde §100
  • Har erfaring og trives med administrativt arbejde. 
  • Har erfaring eller kendskab til KMD NEXUS og KMD KY
  • Forstår at arbejde struktureret og fastholde overblik
  • Ikke er bange for at arbejde med tal.
  • Har erfaring med at anvende jura/Princip afgørelser i dit daglige arbejde
  • Trives i at arbejde med komplekse problemstillinger og finde løsninger herpå
  • Er velformuleret i skrift og tale
  • Bidrager til et godt arbejdsmiljø 
  • At du har kørekort

Vi kan tilbyde et spændende sted at arbejde fordi

  • Vi er en værdibaseret arbejdsplads, med udmøntning i udviklingsmiljøer, hvor du får gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Du kan læse mere om Vejen Kommunes værdier her: Vision, Mission og Værdier - Vejen Kommune
  • Stillingen indeholder en høj grad af selvstændighed, fleksibilitet og mulighed for at præge egen arbejdsdag
  • Ugentlige teammøder og tæt ledelse.
  • Gode kollegaer, hvor man er fælles om opgaveløsningerne og løfter i flok i et stærkt arbejdsfællesskab
  • En arbejdsplads, hvor vi er fleksible i måden vi arbejder på; hjemmearbejde, mødekultur, opgaveplanlægning og samarbejdsformer. 
  • Team supervision
  • Mentorordning og grundig oplæring.

Har du spørgsmål til stillingen kan du kontakte Lene Kristensen, Leder af myndighed, Handicap og Socialpsykiatri på tlf. 79966401 eller 30170851. 

Du søger stillingen online ved at bruge knappen ”send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag, fx dokumentation for uddannelse.   

Øvrige oplysninger:
  • Timeantal: 37 timer ugentligt
  • Tiltrædelse snarest muligt.
  • Ansættelsessted: Områdekontor Brørup, Stadionvej 15, 6650 Brørup
  • Løn og ansættelsesforhold: Ifølge gældende overenskomst
  • Ansøgningsfrist torsdag den 22. februar kl. 00.00  
  • Ansættelsessamtaler afholdes onsdag den 28. februar 2024 fra kl. 8.15 
  • Straffeattest vil blive indhentet
  • Vedhæft uddannelsesbevis til ansøgningen
  • Der vil blive indhentet en reference fra seneste og relevante job, medbring derfor kontakt oplysninger på en relevant reference til jobsamtalen eller lad det fremgå af dit CV.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejen Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Vejen Kommune, Stadionvej 15, 6650 Brørup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5990449

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet